حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | گلایه برخی شهروندان از سرویس دهی خطوط اتوبوسرانی در محله رسالت مشهد + پاسخ تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی
سرخط خبرها

حرکت شهرداری مشهد برای تامین صددرصدی آب فضای سبز شهری از آب خاکستری + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۶۶۰۲
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
حرکت شهرداری مشهد برای تامین صددرصدی آب فضای سبز شهری از آب خاکستری + فیلم
شهردار مشهد گفت: به سمتی حرکت می‌کنیم که آب فضای سبز را به صورت صددرصد از آب خاکستری تامین کنیم. 

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندر شریف در در آیین آغاز عملیاتی اجرایی خط انتقال پساب پرکندآباد_ آزادگان که عصر امروز، ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: یکی از نکات اساسی مشهد تامین آب برای فضای سبز شهر است. مشهد در حوزه پسماند در کشور پیشرو است. در حوزه فضای سبز نیز با اینکه مشهد در منطقه خشک قرار گرفته است در شرایط مطلوبی به سر می‌برد، مسلما تامین آب آن از این به بعد سخت و پیچیده است.

وی افزود: مدیریت شهری تاکنون جهت حوزه‌های مختلف آب فضای سبز و جداسازی شبکه آب فضای سبز حدود  ۴/۵ همت طی سال‌های گذشته هزینه کرده است و این نوید را می‌دهیم که با پایان شورای شهر نیز ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد. بایستی به این سمت برویم که از آب بازیابی شده و آب خاکستری استفاده کنیم که مشهد در این مسیر پیشرو است.   

شهردار مشهد ادامه داد: در خط انتقال پساب پرکند آباد به آزادگان با قرارگاه خاتم منعقد شده و امروز عملیات اجرایی آغاز می‌شود و قرارداد تصفیه‌خانه آزادی در میدان قائم نیز با قرارگاه خاتم منعقد شده است.  

قلندرشریف در خصوص پیش بینی قانون هوای پاک برای شهرها، اظهار کرد: در این قانون ۱۵ متر مربع فضای سبز تجهیز شده پیش‌بینی شده است کما اینکه سرانه فضای سبز ما ۱۹ متر مربع است، اما فضای سبز تجهیز شده ما بیش از ۸ متر مربع است لذا باید به سمت تجهیز کردن فضای سبز احداث بوستان‌ها حرکت کنیم تا بتوانیم سرانه مدنظر را تعیین کنیم، اما نکته اساسی تامین آب است، تصفیه‌خانه‌های بسیاری ایجاد و بسیاری به بهره‌بردای خواهد رسید.  

وی افزود: در این راه باید به نحوی اقدام کنیم که نیاز خود را با آب قابل شرب و سد‌ها کم کنیم یا از بین ببریم که برنامه‌ریزی هم به همین سمت حرکت کرده است که علاوه بر تصفیه‌هایی که با همکاری آب و فاضلاب ایجاد شده که پساب را تامین می‌کنند، قراردادی را با بخش خصوصی منعقد کردیم که تا ۲۵ سال، هرساله ۱۱/۵ میلیون متر مکعب آب فضای سبز شهر مشهد را از محل پساب تامین می‌کنند.  

شهردار مشهد در نهایت گفت: سالانه حدود ۲۴ میلیون متر مکعب نیاز ماست و به سمتی حرکت می‌کنیم که آب فضای سبز را به صورت صددرصد از آب خاکستری تامین کنیم. امیدواریم که کمبود آب نداشته باشیم، اما بایستی قابل شرب جهت نیاز‌های اساسی شهر مصرف شود و حداکثر استفاده را از پساب ببریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->